Sol, Vind och Vatten och Hedersmord


Äntligen är det semester. Jag längtar efter sol,vind och vatten. Jag återkommer till det snart.
Jag längtar efter att skriva , läsa och lyssna på min musik …. Jag känner att kommande veckorna kommer att bli KANOOON . Men först måste jag minska mitt Facebook beroende , det är otroligt vad nyfiken jag är, Jag måste socialnätverka varje dag. Gud vad är det med mig?

Kollade som vanligt  på CNN i morse .  I Sverige konsumera vi nyheter om
Hedersmord, man proppar i oss nyheter om elaka pappor och bröder från
olika Svenska etniska grupper. Vi tycker att det är förfärligt och ställer   oss genast    bakom skyddsombudet…
Indien är ett kärnvapen land , ett IT land där man ”producerar”
…akademiker på löpande band… Men också ett land där man MÖRDAR unga för
att de är kära i varandra och vill gifta sig. Läs och titta gärna på filmen som Sara Sinders artikel i CNN.com: Indian couple slain in ‘honor killing

Kommentera

